Click for Horizon
Click for Trinity
Click for Nordhavn
Click for Bering
Click for Dockwise
Click for Ocean Alexander
Go Back   YachtForums.Com > YACHT & BOAT FORUMS > Motor Yachts > Azimut Yacht > azimut 105s

Login to YachtForums
Username
Password

Reply

azimut 105s

 
 
LinkBack Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old 02-26-2007, 12:21 PM   #1 (permalink)
Registered User
 
Join Date: Feb 2006
Location: napoli italy
Posts: 2
azimut 105s

can i have information of the new azimut 105s?tanks to all
ludean1978 is offline   Reply With Quote
Old 02-27-2007, 03:03 PM   #2 (permalink)
Registered User
 
Join Date: Jan 2006
Location: Ft Lauderdale
Posts: 17
105 Azimut

I heard a rumor that they sold a 105 at the Miami Show for $8M USD + a trade in on a vessel that has a FMV of $500k.

The boat looked like it had about a 23' beam. I was working a 100 Jumbo with a 21' beam and the 105 looked at least 2 feet wider. The super structure is completely re- tooled with all radial cut widows. I didn't get on board, but I didn't see many miter cuts on the outside.

Wish I could give you something solid, but I did hear the $8.5M deal from a couple of sources so I suspect there's some validity to that number.
J. Dunbar is offline   Reply With Quote
Old 02-27-2007, 03:15 PM   #3 (permalink)
AMG
YF Moderator
 
AMG's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Location: Sweden
Posts: 4,846
Today IBI News reported that Azimut sold more than 60 yachts during the Miami Show! On the upcoming Dubai Show they will display their new flagship Open. The 103S they call it..?
AMG is online now   Reply With Quote
Old 02-28-2007, 09:07 AM   #4 (permalink)
Registered User
 
Join Date: Feb 2006
Location: napoli italy
Posts: 2
azimut 105s

Azimut Yachts presenta il nuovo Open della linea S in anteprima mondiale al XV International Dubai Boat Show. Il nuovo 103S verrà presentato ufficialmente il 12 marzo 2007, in occasione di un evento dedicato alla stampa internazionale e alla clientela della regione degli Emirati Arabi. Il progetto nasce dalla geniale creatività di Stefano Righini che ha concepito questo modello con l’obiettivo di progettare uno yacht che interpretasse il concetto di libertà in tutti i suoi aspetti: “Libertà di vivere gli ambienti del salone e del pozzetto come un unico grande spazio semplicemente con l’apertura della grande porta d’accesso. Il lusso degli interni è declinato all’esterno, e i grandi spazi sono caratterizzati dall’eccezionale luminosità garantita dalle grandi superfici vetrate”.
Maggiore libertà è stata data all’armatore grazie alla separazione dalle zone equipaggio, posta con accesso esterno dalla passerella laterale di sinistra. È uno yacht che fonde la bellezza di nuovi codici di stile con il carattere affidabile e performante della più elevata innovazione e ricerca tecnologica. L’Azimut 103S è stato progettato utilizzando il Regolamento Internazionale per la classificazione delle barche veloci (HSC Code) che ottimizza l’impiego dei materiali in funzione della potenza installata. Inoltre due motori MTU da 2434 cavalli conferiscono potenza ai due idrogetti Kamewa Rolls Royce, garantendo performance e massima affidabilità. Lo stile degli interni curato da Carlo Galeazzi eccelle per il decor e la raffinatezza dei materiali. Per lo scafo del 103S è stato scelto un colore bordeaux ad hoc interpretato in una nuance inedita per conferire a questo modello un carattere ancora più unico e ricercato. Gli spazi esterni rappresentano il punto di forza di questo modello. L’ultima creazione di Azimut vanta infatti oltre 120 m2 di aree esterne calpestabili, distribuite fra plancetta di poppa, pozzetto, zona relax di prua e il nuovo upper deck. Per la prima volta Azimut Yachts introduce su un modello Open un ponte superiore accessibile tramite salita dal pozzetto. L’upper deck ospita la timoneria esterna per l’equipaggio e offre una nuova area di comando in grado di garantire la libertà dell’armatore e dei suoi ospiti di fruire degli ampi spazi interni ed esterni. La prua, caratterizzata da un ampio prendisole, un divano a C e due tavolini scorrevoli è larga e squadrata in modo da aumentare la volumetria della cabina VIP. Il garage può ospitare un tender di 5,8 m e due jet ski da 2,9 m l’uno ai lati, lo rendono il più grande della categoria. L’ampiezza del garage non ha conseguenze sull’area relax di poppa, e la movimentazione del portellone di poppa non va ad interferire in alcun modo con la vita degli ospiti in pozzetto. Insomma un modello che si prospetta d’avanguardia e dal grande potenziale.
Attached Images
ludean1978 is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2007, 09:12 AM   #5 (permalink)
AMG
YF Moderator
 
AMG's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Location: Sweden
Posts: 4,846
So it is 103s then. It looks like they have had ten designers fighting about one design...
AMG is online now   Reply With Quote
Old 02-28-2007, 09:24 AM   #6 (permalink)
Senior Member
 
KCook's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: Phoenix
Posts: 1,233
A mix of flybridge yacht and sport yacht themes I see. From my viewpoint, very confusing. But I expect it will find plenty of buyers.

Kelly Cook
KCook is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2007, 09:31 AM   #7 (permalink)
YF News Associate
 
Yacht News's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Location: Caribbean
Posts: 12,390
Quote:
Originally Posted by KCook
A mix of flybridge yacht and sport yacht themes I see. From my viewpoint, very confusing. But I expect it will find plenty of buyers.

Kelly Cook
A slight dirative of the Azimut 86s i see.. but it looks sleeker and mroe swept back. Gives the impression that it is going fast with out moving. Sure to be a hit!
Yacht News is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2007, 08:23 PM   #8 (permalink)
Senior Member
 
Billy1119's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Tampa, FL
Posts: 139
I tend to agree with ya'll on this one. Confused and cluttered come to mind, but overall not a bad looking boat. After wandering around the 86S though, without some vast improvements in many areas of the S series boats, I won't be jealous of anyone with one. In my professional opinion, since I know everyone's interested, I think it would be a better looking boat if they yanked off the radar arch and changed the shape of the flybridge windscreen area.
Billy1119 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2007, 08:53 AM   #9 (permalink)
Senior Member
 
Join Date: May 2004
Location: Beaconsfield, Qc, Canada
Posts: 40
Quote:
Originally Posted by AMG
So it is 103s then. It looks like they have had ten designers fighting about one design...
Some designs are going from bad to worse. From a naval architecture standpoint, how many holes can you have in a hull before it becomes unsafe??
cognac is online now   Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is Off
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are EST. The time now is 10:40 AM.

Click for Llebroc
Click for McConaghy
Click for MCC
Click for Moonen
Click for McKinna
Click for Pacific Mariner


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.

Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2